søndag 9. mars 2008

Tiden er ute

I dag er pappapermisjonen dessverre ugjenkallelig over. Det er søndag 9. mars, og jeg skal stille skolerett på jobb i morgen tidlig etter nitten strake uker som heltidspappa med M.

Pappapermisjon på minimum fire måneder anbefales herved på det varmeste til alle nybakte fedre. (Enten de i utgangspunktet ønsker det eller ikke. ;)

Det har virkelig vært den beste tiden i mitt liv så langt.

Men dette er ikke noe tidspunkt for sentimentalitet. Jeg har fortsatt masse usagt når det gjelder foreldrepermisjon og rollen som pappa, og derfor kommer jeg til å fortsette å skrive i denne bloggen så ofte jeg klarer også i en periode framover. Kanskje helt til tredeling av permisjonen er et faktum. Følg med!
Psst. En enkel måte å følge denne bloggen er å abonnere på Steinbitpappas RSS-feed. Hvis du vet hvordan RSS fungerer, er lenken du limer inn i din RSS-leser som følger: http://steinbitpappa.blogspot.com/feeds/posts/default

Og hvis du aldri har brukt RSS, anbefaler jeg deg å begynne med det så snart som mulig, dersom du liker å følge med på nyheter og annet dynamisk stoff på verdensveven.

3 kommentarer:

Erik A. Schyberg sa...

Vel overstått Jørgen. Jeg er grønn av misunnelse over det du har gjort. Og så heldig M er som har deg og N som foreldre. Og skriv mer i blogen. Den er nemlig veldig god.

Anonym sa...

Hei, fint at du har hatt ei ok tid, synd at jeg ikke så bloggen din før i dag. Så oppslag i Åpen barnehage. Jeg har vært i hel eller delvis permisjon siden Mai og Knut er 16 mnd nå. Har vært et halvt år i England med Kone (som studerte) og gutt. Litt kokko med pappaperm i Birmingham - var den desidert eneste mannen på "parent and toddler group", blei noe barnehage etterhvert men det skjedde så lite annet at jeg kunne gå fullt og helt opp i husfarrollen. Godt å komme tilbake til åpen barnehage på Tøyen og eviglang barnekø. Fin tid - men den vanlige verden med jobb og ikke minst kolleger er slett ikke verst heller.

Mr Jorgen sa...

Klart jeg husker deg, Magnar! Takk for hyggelig kommentar! Håper dere har det fint, og at bydelen har klart å spa opp en barnehageplass til dere. Det har vært absurd hektisk å begynne å jobbe igjen, men nå er det snart ferie, og jeg skal da skrive mer i denne bloggen fra en hammock ved en hytte på en strand. (Vel å merke etter at jeg har fanget en makrell eller fem. :)