onsdag 20. februar 2008

Steinbitpappa fanget av barnehagekøblekkspruten

Beklager at det har vært litt stille i denne bloggen i det siste. Jeg har et halvskrevet intervju med en kjønnsforsker på trappene, men i mellomtiden har Steinbithulen blitt invadert av den store, farlige, åttearmede familie-kraken som kalles barnehagekø.

Vi har nemlig ikke fått barnehageplass ennå, og det er bare snaue tre uker til jeg skal begynne å jobbe igjen. Problem. Kanskje vi kan finne en dagmamma en periode? En som ikke bor på diametralt den andre siden av byen? (Men vil vi låne bort barnet vårt til noen vi ikke ville kjøpt bruktbil av engang?)

Det er synd at slutten av verdens beste tid, som jo foreldrepermisjon er, skal forkludres av bekymringer og praktiske problemer som skyldes at politikerne ikke klarer å innfri barnehageløftet. Full barnehagedekning nå – også i de store, høyrestyrte byene!

Et lite råd til alle som planlegger eller nettopp har fått barn: Søk om barnehageplass i samme sekund som barnet har personnummer. (Eller egentlig i samme øyeblikk som dere har deres første ubeskyttede samleie. ;)

Jeg kommer tilbake med mer. Hei så lenge.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei:)
Jeg er er journalist student og lurte på om jeg kunne stille deg noen spørsmål angående barnehager som bygger ut for å få plass til alle barn i Norge. Og jeg så at du hadde et barn som ikke hadde fått barnehageplass med en gang. Så jeg bare lurte på om du kunne sende meg en amil med dine meninger rundt dette:)

Du kan sende det på Engen.Tone@hotmail.com

Håper på svar fortest mulig:)
Mvh Tone